elegi

Tuesday, September 20, 2011

takdir-alyah dan cinta yang kuduga-stacy

dalam rancak radio memasang lagu jiwang seperti kisah hati oleh alyah,lagu seribu sesalan dari shila amzah,jac dan ning baizura,lagu kisah dongeng dari stacy dan lagu redha dari tom,yang memang tidak mampu disangkal lagi akan menjadi lagu meruntun jiwa lara remaja masa kini,radio di malaysia lupa ada 2 lagi lagu yang memang boleh meruntun jiwa remaja dan pendengar radio.pertamanya lagu takdir dari alyah.Serius bagi aku,walaupun lagu ini seperti straight the point tapi its still relevan untuk bercerita tentang kegagalan cinta yang mana sipencinta ini gagal melupakan cinta pertamanya...bagi aku lagunya amat menyentuh perasaan sama seperti lagu kisah hati....
liriknya:aku masih menyintainya,
walau kita tak bersama
dan aku masih membawanya,
biar pun merintih duka,

verse:
tuhanku mengapakah sukar untuk ku biarkannya pergi
tabahkan diri ini ...untuk menerima takdir
c/o
aku berjanji padamu,
untuk melupakan cinta itu,
kerana ku telah mengerti ia takkan kembali,
akan ku hapus wajahnya
untukmu dah aku dah lupakkannya,
walaupun sukar ku tetap akan cuba kanya...
biarpun ku masih cintainya.....



itulah liriknya yang mana boleh mengetarkan jiwa remaja yang sukar untuk melupakan cinta pertama atau sejati ataupun kepada pasangan yang dah kawen tpi terputus di tengah jalan...untuk lagu cinta yang ku duga by stacy...lagu ini bagi aku juga adalah garapan yang sangat penuh penceritaan dan jiwa....lihat lirik lagu cinta yang ku duga:


Walau hatiku pedih
Ku rasa sendiri kepedihan
Kesakitan hati ku menangis
Rintihan jiwa yang terus merana

Walau ku sendirian
Ku renangi lautan yang dalam
Tiada siapa sudi perhatikan
Itu yang ku duga selama ini

Kesakitan cinta yang melanda ku
Menghentikan degupan rindu
Yang hampir bernyawa
Kecewa yang tiada terhingga
Bila mendengar berita kau tak cintaiku
Kini ku fahami erti cintamu
Kau hanya bernyawakan patung dalam dirimu
Kecewa melanda di hati
Mengapa begini yang aku hadapi

Walau ku sendirian
Ku renangi lautan yang dalam
Tiada siapa sudi perhatikan
Itu yang ku duga selama ini


boleh katakan lagu ini punya kekuatan sendiri........untuk lagu jiwang ini kalau ditandingi dari vokal confirm2lah carta lagu seperti dibawah:



1:seribu sesalan -shila amzah,jac dan ning

2.kisah hati -alyah

3.redha -tom

4.kisah dongeng -stacy

5.cinta yang kuduga -stacy

6.takdir -alyah



No comments:

Post a Comment